Terug

Thuis sporten? Volg deze tips voor de juiste motivatie

Thuis sporten? Volg deze tips voor de juiste motivatie

Wil je meer thuis sporten om een beter figuur te krijgen? De sportschool is niet voor iedereen een geweldige plek: het stinkt er naar zweet, het is gevuld met ijdelheid en spierbundels, het is er zien en gezien worden en de machines zijn altijd bezet. Als je je daar geen zin in hebt, is thuissporten een goed idee. Enige nadeel: het is zo lastig om thuis je motivatie goed te houden. Daar kunnen deze tips helpen.

Tips om je motivatie voor thuis sporten te verbeteren

De volgende tips kunnen je helpen om niet alleen thuis te willen sporten, maar het ook daadwerkelijk te doen.

Stel haalbare doelen

Stel duidelijke, kwantitatieve doelen die je ook daadwerkelijk kunt halen.

  • Dus niet: ”Ik ga sporten.”

Maar: “Vandaag ga ik 30 minuten fietsen.”

Of: “Vandaag doe ik drie sessies van 20 keer opdrukken en drie sessies van 20 sit-ups.

  • Dus niet: “Vandaag doe ik de Beyonce workout” (terwijl je weet dat je met je luie lijf na 5 minuten knock-out zal gaan).

Maar: “Ik ga een programma volgen voor beginners met instructievideo’s”.

Gebruik een motivator

Je kunt je motivatie voeden door een motivator te gebruiken. Dit kan bijvoorbeeld een droomlichaam zijn. Print dit uit en hang het op een aantal strategische plekken in je huis. Bijvoorbeeld een droomlichaam van een platte buik of gespierde armen. Dit houd je gemotiveerd om je in te zetten om dit doel te behalen.

Let de lat niet te hoog. Een transformatie naar jonge God vergt jaren van extreme toewijding, en daarvoor moet je zo’n beetje alle mooie dingen aan het leven opgeven. Heb je dit er niet voor over? Dan kun je beter je doel iets naar beneden bijstellen.

Een andere motivator is het volgen van een thuis sporten App of een thuis sporten video.

Of ga samen met een partner thuis sporten, zoals met een familielid of vriend. Dan kun je elkaar motiveren.

Plan je workout

Kies ervoor om op vaste dagen in de week, op vaste tijden te gaan sporten. En plan dit ook in je agenda. Wees dus geen luilak en geef jezelf niet de ruimte om excuusjes te gebruiken.  

Daag jezelf uit

Stel elke keer bepaalde doelen en behaal deze doelen. Door deze doelen elke keer een beetje op te schalen, heb je elke keer een nieuwe uitdaging om je resultaten te verbeteren.

Dus gisteren 8 keer, vandaag 10 keer en morgen 12 keer.

15 minuten workout

Heb je weinig tijd, of weinig motivatie? Volg dan een programma. Bijvoorbeeld een 15-minuten workout, of een 10-minuten workout.

Zet het geluid harder

Kies je favoriete workout muziek, en zet deze lekker hard aan. Kies bij voorkeur muziek met een lekkere beat en een goed tempo. Dan heb je veel plezier in het sporten.

Wees creatief

Je hoeft echt niet allemaal dure apparaten en machines te kopen om thuis je eigen sportschool te creëren. Wees creatief met de oefeningen. Enkele compacte, maar veelzijdige apparaten zijn al genoeg, en een aantal gewichten in verschillende niveaus.

Verzamel de juiste tools voor je oefeningen

In veel gevallen zijn simpele objecten thuis en je eigen lichaamsgewicht de hulpmiddelen waarmee je effectieve oefeningen kunt uitvoeren. Zorg er dus voor dat je deze in huis hebt.

Welke fitnessapparaten voor thuis? Dit verschilt per persoon. Kies de hulpmiddelen waarmee jij met plezier kunt sporten.

Bijvoorbeeld de volgende sportproducten:

Zorg dat je zin krijgt

Als je met een lang gezicht en ontzettend veel tegenzin gaat sporten, raad ik je aan om het anders aan te pakken. Thuis sporten kan ontzettend divers zijn. Er is volop keuze. En een programma van 15 minuten per dag geeft al een mooi resultaat. Vul het thuissportprogramma zo in dat je er wel plezier in krijgt.

Laat een reactie achter

*Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd

* Verplichte velden

Vergelijk producten Verwijder alle producten

You can compare a maximum of 3 products

    Hide compare box
    FD Sports 9.1 / 10 - 9,1 Reviews @ Webwinkelkeur
    Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? JaNeeMeer over cookies »