Terug

Tips: 5 Sandbell oefeningen voor een full-body workout!

Tips: 5 Sandbell oefeningen voor een full-body workout!

Wanneer je snel in vorm wilt komen, bijvoorbeeld omdat de zomermaanden eraan zitten te komen, dan wil je graag effectieve fitnessoefeningen doen.

Wanneer je snel in vorm wilt komen, bijvoorbeeld omdat de zomermaanden eraan zitten te komen, dan wil je graag effectieve fitnessoefeningen doen. Je wilt geen saaie machines, maar een effectieve workout waarbij je ontzettend veel spieren tegelijk kunt trainen in een spelende workout oefening. Met een Sandbell kun je squats doen, opdrukken, gooien, slaan, zwaaien, enz. Je zult merken dat je je gehele lichaam traint.

Dát is dus pas effectief en veel beter dan eenzijdige fitness apparaten.

De Sandbell is een soort zandzak gemaakt van duurzame, stevige, stretchbare neopreen gevuld met, je raadt het al, zand! FDSports verkoopt Sandbells in verschillende gewichten.

Vaak betekenen meer oefeningen juist meer hulpmiddelen en apparaten. De Sandbell is juist een heel veelzijdige middel voor een complete, creatieve en uitdagende full-body workout. Je kunt het thuis, in de sportschool of onderweg gebruiken.

Welke oefeningen kun je zoal met de Sandbell doen? Ik geef je graag 5 super leuke tips!

Serie oefeningen met de Sandbell

Deze 5 tips voor oefeningen met een Sandbell vormen samen een gehele workout. Je kunt elke oefening 30 tot 60 seconden uitvoeren en vervolgens tot 60 seconden rusten tot de volgende oefening. Laat je spieren aan het einde van de serie zo’n 2 minuten rusten voordat je de serie nogmaals uitvoert. Je kunt de serie totaal zo’n 4 keer uitvoeren, of vaker als je dat wilt. 

1.Duwen

Spiergroepen: Benen, schouders en kern.

Combineer een squat naar voren met het duwen van de Sandbell naar boven. Deze oefening is zeer effectief voor het trainen van de benen en de longen. Pak de Sandbell met beide handen stevig beet. Breng het gewicht naar de borsthoogte, zit achterover en naar beneden in een squat.

  1. Druk vanuit je hielen en gebruik je benen om uit de squat-positie te schieten.
  2. Wanneer je uit de squat positie springt, duw het gewicht van de Sandbell tot boven je hoofd.
  3. Breng het gewicht vervolgens terug naar borsthoogte en herhaal de oefening.

2. Bovenhoofds neergooien

Spiergroepen: Benen, schouders en kern.

Houdt de Sandbell stevig vast op borsthoogte aan de buitenste hoeken.

  1. Buig licht door de knieën, breng in een explosieve beweging de Sandbell boven je hoofd en ga tegelijkertijd je op je tenen staan.
  2. Gooi de Sandbell nu op de grond tussen je voeten, waarbij je je armen en ribbenkast ontlaadt en weer terug op je hielen gaat staan.

3. Kracht

Spiergroepen: Benen, rug en kern.

Hou je voeten een schouderbreedte uit elkaar en grijp het bovenste deel van de Sandbell met beide handen in een bovenhandse greep.

  1. Ga in een hurkpositie waardoor de Sandbell tussen je benen zakt.
  2. Duw de heupen naar boven waardoor je kracht opwekt uit je onderlichaam om de Sandbell tot borsthoogte te tillen.
  3. Zodra de Sandbell de borsthoogte bereikt, duw dan onder het gewicht door de Sandbell in de richting van het lichaam te draaien en de ellebogen naar boven te draaien.

4. Letterlijk neergooien

Spiergroepen: Benen, schouders, armen en kern.

Sta met je benen een schouderbreedte uit elkaar met de Sandbell op de grond aan de buitenkant van je rechtervoet.

  1. Hou je borst in lijn met je kern, zak juist door je knieën wanneer je omlaag gaat om het gewicht op te rapen.
  2. Houd 2 handen op de Sandbell, duw de heupen naar voren terwijl je het gewicht boven je hoofd houdt. Draai vervolgens in een boogbeweging naar de linkerkant. Wanneer de Sandbell recht boven je hoofd houdt, gooi het dan neer buiten je linkervoet.
  3. Zak door je benen om de Sandbell op te pakken en herhaal de oefening door de Sandbell aan de buitenkant van je rechtervoet neer te gooien.

5. Sit-up met extra gewicht

Spiergroepen: Borst, armen en kern.

Grijp de Sandbell aan de buitenste hoeken met twee handen. Ga achteroverliggen op de vloer met je knieën gebogen in een normale sit-up positie.

  1. Strek je armen uit naar boven en druk het gewicht van de borst.
  2. Begin vervolgens aan de sit-up door rechtop te gaan zitten en het gewicht tegelijkertijd omhoog te drukken. Wanneer je rechtop zit, dient de Sandbell zich boven je hoofd te bevinden voordat je weer in de startpositie kunt teruggaan.

 

Doe elke oefening enkele keren en maak de serie af. Vervolgens kun je de serie weer opnieuw beginnen. Het makkelijke is dat je deze oefeningen heel gemakkelijk thuis kunt doen. En het kost helemaal niet veel tijd.

 

Sandbell voor veelzijdige, krachtige, leuke oefeningen!

Je ziet het al: Je kunt ontzettende diverse, maar leuk oefeningen doen met een Sandbell. De Sandbell is een perfect hulpmiddel om krachtige oefeningen te doen die verschillende spiergroepen intensief traint.

 

Met behulp van de Sandbell kun jij niet alleen een slank lichaam behouden, maar ook mooie spiergroepen trainen, zoals je armen, borst, rug, benen en kern. Mijn ervaring is dat dit soort speelse oefeningen met veelzijdige hulpmiddelen een veel mooier resultaat hebben op het lichaam dan eenzijdige apparaten die slecht een enkele spiergroep trainen.

Ben jij benieuwd naar de Sandbell? FDSports verkoopt ze in verschillende maten: 2kg, 4kg, 6kg, 8kg, en 10kg. Kies dus de maat die bij je past of koop verschillende maten zodat je de oefeningen kan intensiveren voor meer effectiviteit. Maar denk eraan: begin niet té zwaar. 

Heel veel plezier. Ik hoop dat je mooie resultaten zult krijgen.

Laat een reactie achter

*Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd

* Verplichte velden

Vergelijk producten Verwijder alle producten

You can compare a maximum of 3 products

    Hide compare box
    FD Sports 9.1 / 10 - 9,1 Reviews @ Webwinkelkeur
    Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? JaNeeMeer over cookies »